کیوسک

هوپا در زمستان پیش رو

هوپا در زمستان پیش رو

زمستان گرم

زمستان پیش رو به احتمال زیاد یک زمستان پر کار و پر خبر خواهد بود. وقتی بازخوردهای مثبت و پر از عشق و انرژی مخاطبان هوپا را دریافت کردیم، متوجه شدیم که شروع گرمی برای این فصل سرد داشته‌ایم. از طرفی دریافتیم که خوشبختانه سطح توقع از هوپا، چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی بالا رفته و باید از آنچه بودیم بهتر و بهتر باشیم.

شخصا، گاهی از دیدن هیجان طرفداران هوپا به وجد آمده‌ام. از این رو قصد کردم در یک گزارش کوتاه، شما را در جریان آنچه در دفتر کار هوپابازی در حال انجام است قرار دهم. تا شما هم از اتفاقات پیش روی این بخش از خانواده‌ی بازی‌های رومیزی در این زمستان با خبر باشید. یا به عبارتی شما هم از بهاری سبز و دل‌انگیز لذت ببریم.

آنچه در سر داریم

نزدیک‌ترین عنوان و گزینه‌ای که تا قبل از آغاز سال جدید منتشر خواهد شد، یک بازی از طراح نامدار آلمانی است. آقای Reiner Knizia.

یک بازی با مکانیزم‌های مزایده و مدیریت کارت‌ها. که در سال 2017 تولید و در سال 2021 حق نشر توسط هوپا آن از ناشر اصلی خریداری شده. اکنون در حال گذراندن مراحل پیش تولید می‌باشد.

پروژه پیش رو و بعدی که در حال گذراندن مرحله تصویرگری است، یک نام آشنا است. نه فقط برای دوست‌داران هوپا، بلکه برای تمام علاقمندان به بازی‌های رومیزی است. نسخه 2016 بازی هیجان انگیز  Citadels یا همان دژ خودمان. اثر طراح و در واقع دوست و همراه قدیمی هوپا Bruno Faidutti است. بازی دژ در سال 1398 تولید شد و از همان زمان تیم هوپا به فکر ساخت نسخه بعدی به عنوان یک افزونه بود. در این زمستان و پس از خرید حق نشر بازی از طراح، نسخه جدید دژ در حال آماده‌سازی است و به احتمالا فراوان تا پایان زمستان از مرحله پیش تولید عبور کرده و در ماه‌های آینده به بازار عرضه خواهد شد.

عنوان بعدی که احتمالا تعدادی از هوپایی‌های عزیز بی‌صبرانه منتظرش هستند و محصولی است که بیش از هر چیز با کمک آنها به این مرحله رسیده، افزونه کاپوچین است. (راجع به جزئیات افزونه کاپوچین می‌توانید اینجا را بخوانید) بعد از فراخوان برای شرکت در مسابقه کاپوچین و حضور پرشور طرفداران هوپا برای طراحی کارت‌های افزونه جدید کاپوچین و بعد از طی شدن مراحل پیش تولید، حالا این افزونه آماده تولید است.

در کنار کاپوچین، بازی دوست داشتنی پاتک هم در حال به روز رسانی و تغییراتی در اجزا است. نسخه قبلی این بازی در حال حاضر در برخی از فروشگاه‌های کشور موجود است. اما به زودی نسخه جدید آن نیز در بازار عرضه خواهد شد.

فراتر از هدف

اما به صورت موازی تیم هوپا در حال کار بر روی دو بازی از سری بازی‌های «الف تا ی ایرانی» ایرانی است. (راجع به جزئیات «الف تا ی ایرانی» می‌توانید اینجا را بخوانید.) این دو بازی هر دو موضوعاتی ایرانی دارند. در حال حاضر توسط تیم تحقیق و توسعه هوپا در دست توسعه هستند. به احتمال فراوان در سال آینده عرضه خواهند شد.

گوشه چشم

پروژه آخری که هوپا در حال حاضر در صدد است تا نسخه جدیدی از آن را تولید کند، بازی شاهراه است. این بازی در همین شکل و ظاهر کنونی طرفداران پروپاقرصی دارد. اما همانطور که می‌دانید و از آنجایی که توانسته در وسعت جهانی هم پتانسیل خود را نشان دهد. به زبان ساده حیفمان آمد تا ما هم از این پتانسیل استفاده نکنیم. بنابراین پرونده نسخه جدید شاهراه را گشودیم. تا تیم تحقیق و توسعه هوپا بررسی‌های لازم را بر روی آن انجام دهد.

در کنار تمام این عناوین، به طور مستمر در حال بررسی و رایزنی برای تولید بازی‌های بزرگ دیگری هستیم. همچنان که طرح‌های طراحان ایرانی و گسترش رده «الف تا ی ایرانی» نیز غافل نخواهیم بود.

 

این هم از هوپا و زمستان پیش رو…

برای اطلاع از اخبار هوپا به صفحه اینستاگرام و برای خرید محصول به صفحه فروشگاه هوپا سر بزنید

 

 

فواد روحانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *